O nama      Kontakt

Najčešća pitanja vezana uz ujedinjenu komunikaciju (UC)
Što je ujedinjena komunikacija?
Sustav za ujedinjenu komunikaciju (UC) je infrastruktura i alat za suradnju koji povezuje ljude i informacije preko raznih tipova tehnologija. U te tehnologije se obično ubraja telefonija, faks, e-mail, video komunikacija, tekstualna komunikacija, dijeljenje radne površine (dokumenti, skice, slike, itd), funkcije prisutnosti i lokacije.

Po čemu se UC razlikuje od VoIP-a?
UC je daleko širi pojam. VoIP odnosno prijenos glasa preko IP mreže je samo jedna od tehnologija unutar UC sustava. VoIP se često miješa sa UC sustavom jer je na neki način VoIP temeljna komponenta svakog UC sustava. Kad se implementira neki UC sustav, redovito se implementira VoIP komponenta, a druge UC tehnologije su u biti opcionalne i tvrtke na VoIP dodaju one UC funkcije od kojih imaju najveće koristi.
Koje su koristi od UC sustava?
Koristi ima iznimno mnogo, kako direktnih tako i posrednih. Na najvišoj razini može se utvrditi da UC sustav povećava produktivnost korisnika. Glavna funkcija UC-a je poboljšati komunikaciju između ljudi odnosno rušenje komunikacijskih barijera. Da bi to postigao UC koristi napredne tehnologije koje u sinergiji daju sličnu komunikacijsku efikasnost kakvu je moguće postići jedino licem u lice. Povezivanjem ljudi na taj način UC direktno ubrzava sve poslovne procese, a posebno donošenje odluka što je tradicionalno usko grlo svih većih organizacija. Kao posredne, ali veoma značajne koristi implementacije UC sustava moraju se kao prvo navesti velike financijske uštede, a kao drugo znatne uštede vremena.
Kakvu ulogu imaju računala u UC sustavu?
Računala predstavljaju samo jedan tip uređaja na kojem se izvode UC aplikacije. Imaju posebnu ulogu jer su računala najmoćnija od svih UC uređaja te se na njima mogu izvoditi praktički sve postojeće UC aplikacije. Neke od UC aplikacija su softverski telefon (zahtijeva headset slušalice), video telefon (zahtijeva kameru, mikrofon i zvučnike), aplikacija za tekstualne konferencije, aplikacija za prikaz prisutnosti, aplikacija za suradnju (za dijeljenje radne površine), aplikacija za web konferencije, aplikacija za e-mail, aplikacija za slanje i primanje faks poruka, itd. Mnoge od tih aplikacija su kod većine UC sustava zapravo integrirane u jedinstveno sučelje što je u biti i cilj ujedinjene komunikacije.
S kojim sve uređajima korisnik barata u UC sustavu?
U prvom redu tu su uređaji koji mogu u nekom obliku pokrenuti neke ili više UC aplikacija. To su stolni IP telefoni, bežični IP telefoni, stolna računala, prijenosna računala, tablet računala, pametni telefoni,
stolni IP konferencijski telefoni, stolni IP video sustavi (koji se priključuju na prezentacijski monitor, televizor ili projektor) i slično. Zatim tu su klasični uređaji koji se na UC sustav spajaju preko IP gatewaya koji u biti pokreće UC aplikacije. U tu skupinu mogu se ubrojiti klasični telefoni sa IP FXS gatewayem i GSM telefoni sa IP GSM gatewayem.